Una quinzena de professionals dels Serveis Territorials de Salut a Lleida han participat aquest dijous en una visita guiada a l’exposició Als marges, de l’artista Gemma París, al Centre d’Art la Panera. L’activitat s’emmarca en el projecte Eixart. Art i salut i ha estat impulsada per l’equip d’“A Salut fem salut” de la Regió Sanitària Lleida, en què també participen professionals de la Subdirecció Regional de Salut Pública.
L’exposició forma part de la iniciativa conjunta dels departaments de Cultura i Salut per promoure projectes de creació comunitària entre artistes i pacients de l’atenció primària. En aquest cas, el projecte s’ha desenvolupat amb la col·laboració del CAP Bordeta‑Magraners de Lleida.
A Als marges, Gemma París proposa un projecte artístic que vincula l’agricultura i la costura com a espais de creació compartida. La iniciativa convida a fer una pausa en el ritme accelerat del dia a dia i a observar les anomenades “males herbes”: plantes que creixen lliurement fora de la norma i del control humà. L’artista ha ensenyat tècniques de dibuix a veïnes del barri Bordeta‑Magraners, que van acollir inicialment l’exposició al CAP, i les seves aportacions han inspirat París a crear peces cosides amb fil i agulla.