
El passat 9 de novembre, en el marc la XXI Jornada de Qualitat a l’Ensenyament organitzada pel Departament d’Ensenyament, vam tenir l’oportunitat d’explicar l’experiència en gestió del coneixement de l’ASPCAT davant de la nombrosa audiència que forma part del Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC) que proporciona suport als centres educatius de Catalunya per desenvolupar sistemes de gestió de qualitat.
Actualment, formen part del Projecte 213 centres de diferents tipologies i etapes educatives organitzats en 40 xarxes. El seu treball es fonamenta en el treball en xarxes de centre i ha anat evolucionant per tal de donar resposta a allò que els és útil en referència a estratègies de gestió, acompliment de bones pràctiques i intercanvi d’experiències d’alt valor formatiu. En aquest sentit, el responsable de Gestió del Coneixement de l’ASPCAT, Daniel Giménez, va explicar el projecte de treball i aprenentatge col·laboratiu en Comunitats de Pràctica, el d’estades i intercanvis d’experiència de l’Erasmus del Coneixement i el de les sessions de Casos Pràctics en època d’aprenentatge col·laboratiu on es valora el coneixement i el talent de professionals de salut pública. Va generar un espai de conversa o va presentar els avantatges d’aquestes formes de gestionar coneixement insistint en les nombroses dificultats que s’havien de superar per intentar arribar a una cultura col·laborativa i de foment de la innovació.