L’equip de Gestió del Coneixement de l’ASPCAT va implementar un espai destinat a resoldre els dubtes dels professionals contractats específicament per fer el seguiment dels gairebé 1.700 centres residencials de tot Catalunya
Les 68 persones contractades per fer el seguiment i control de les mesures anti-covid19 als 1.647 centres residencials de tot Catalunya van fer un total de 36.565 consultes a l’espai web habilitat per l’equip de Gestió del Coneixement de l’ASPCAT. Aquest canal de comunicació, en marxa entre el 15 de desembre de 2020 i el 21 de març de 2021, va recollir i respondre les inquietuds dels tècnics, agrupades en 8 temàtiques diferents, entre les quals la ventilació, els equips de protecció individual o la neteja i desinfecció dels espais.
L’equip de Gestió del Coneixement (EGdC) va decidir posar en marxa aquesta iniciativa en ser conscient que la majoria dels professionals destinats al suport a les residències en el programa de supervisió i control eren contractats ad hoc, amb poca experiència en tasques de control i, com recull l’informe de la iniciativa «lògicament, amb dubtes sobre aspectes puntuals de la supervisió».
Un cop tancat el programa, els participants en la iniciativa l’han valorada molt positivament (l’hi han posat una puntuació de 9,44 sobre 10). Les enquestes de satisfacció recullen que aquest sistema és una bona forma d’homogeneïtzar criteris (94%), i també el 94% dels tècnics reporten haver consultat preguntes que no havien fet. Des de l’EGdC consideren que han generat « un bon espai de suport per als tècnics i tècniques responsables del control i supervisió del Programa ja que, en una situació d’urgència pandèmica, els ha permès compartir coneixement i documentació actualitzada, homogeneïtzar criteris i aprendre dels dubtes i reflexions d’altres companys i companyes». També ressalten que l’experiència és «traslladable a altres col·lectius professionals de salut pública i per altres temàtiques, sempre que s’hi destinin recursos i temps».