Aquestes normatives tenen com a objectiu millorar la protecció i les condicions laborals del personal sanitari. Són fonamentals per garantir que els professionals de la salut que treballen en PRL puguin exercir les seves funcions en condicions segures i amb el suport adequat.
Normativa estatal
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals
- Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat
- Reial decret 843/2011, de 17 de juny, pel qual s'estableixen els criteris bàsics sobre l'organització de recursos per desenvolupar l'activitat sanitària dels serveis de prevenció
- Reial decret 337/2010, de 19 de març
- Reial decret 604/2006, de 19 de maig
- Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels serveis de prevenció
- Ordre TIN/2504/2010, de 20 de setembre
- Ordre TAS/1/2007, de 2 de gener, per la qual s'estableix el model de comunicat de malaltia professional, es dicten normes per a la seva elaboració i transmissió i es crea el corresponent fitxer de dades personals
- Reial decret 1299/2006, de 10 de novembre, pel qual s’aprova el quadre de malalties professionals en el sistema de la Seguretat Social i s’estableixen criteris per a la seva notificació i registre
- Reial decret 298/2009, de 6 de març, pel qual es modifica el Reial decret 39/1997, de 17 de gener de 1997, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció, amb relació a l'aplicació de mesures per promoure la millora de la seguretat i de la salut a la feina de les treballadores embarassades, que hagin donat llum o en el període de lactància
- Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes
Normativa autonòmica
- Decret 56/2013, de 22 de gener, de reestructuració del Departament de Salut
- Decret 37/2011, de 4 de gener, de reestructuració del Departament de Salut
- Llei 18/2009, del 22 d’octubre, de salut pública. Reforma de la Salut Pública de Catalunya
- Instrucció 01/2007 de l’ICAM per a la valoració de la contingència professional
- Estratègia Catalana de seguretat i salut laboral 2009-2012. II Pla de Govern. Acord GOV/118/2009, de 7 de juliol
- Reial decret 396/2006, de 31 de març, pel qual estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treball de risc en exposició d’amiant
- Llei 16/2010, del 3 de juny, de modificació de la Llei 21/2000, del 29 de desembre, sobre els drets d’informació pel que fa a la salut i l’autonomia del pacient, i la documentació clínica
- Decret 171/2010, de 16 de novembre, del registre de delegats i delegades de prevenció
- Ordre TRI/10/2004, de 26 de gener, per la qual s'aprova el procediment de notificació electrònica dels accidents de treball