Resum dels moments clau en la cronologia del procés de definició de l'Estratègia 3.0.
Setembre: Selecció i formació de 14 persones com a facilitadors dels grups d’Intel·ligència Col·lectiva.
Novembre - desembre: Constitució de cinc grups d’Intel·ligència Col·lectiva (dotze persones per grup). Treball sobre tres línies estratègiques:
- El nou model d’Agència
- El model de prestació de serveis territorial
- Impuls a la transversalitat la compartició de dades
Gener-juny: Treball intern dels cinc grups d'Intel·ligència Col·lectiva sobre les línies estratègiques establertes.
11 de juliol de 2018: Primera Jornada de l'Estratègia 3.0: L'Agència 3.0. Fem possible el canvi.
En aquesta jornada, els grups de treball van presentar les seves conclusions, es van seleccionar i prioritzar cinc àmbits de treball.
- Potenciar la xarxa interna. Comunicació interna. Espais d’intercanvi de coneixement.
- Referents professionals
- Qualitat i avaluació
- Càrregues de treball, necessitats
- Canvi cultural. Participació. Transparència i transversalitat.
Setembre - octubre: Es formen cinc nous grups d'Intel·ligència Col·lectiva de dotze persones cadascun per treballar els temes prioritzats. Aquests grups proposen diferents línies operatives per transformar l’organització en relació amb els àmbits prioritzats.
Primavera: A partir del treball i les propostes de línies operatives suggerides, el Consell de Direcció identifica els sis projectes següents:
- Simplificació i millora de processos. Actualització de la cartera de serveis.
- Establir mecanismes de participació dels nostres professionals en la presa de decisions mitjançant una eina/canal de comunicació.
- Establir un procediment comú i homogeni de selecció de personal.
- Referents professionals: realitzar una enquesta d’anàlisi de necessitats.
- Dissenyar models de reunions a partir de les propostes fetes pels grups d’Intel·ligència Col·lectiva i provar cadascuna d’elles en situacions reals.
- Implantar una bústia d’idees.
Es constitueixen cinc grups executius formats per professionals voluntaris, experts i membres del Consell de Direcció amb l'encàrrec de desenvolupar i implantar aquests projectes, incloent-hi la difusió interna i el sistema d’avaluació.
11 de juliol de 2019: Segona jornada de l'Estratègia 3.0: L’Agència 3.0: compartim iniciatives, en què es presenten els grups executius.
El procés queda interromput per l'emergència sanitària desencadenada amb la Covid-19.
Tardor: El Consell de Direcció de Salut Pública decideix reactivar l'Estratègia 3.0. Es decideix treballar de manera integrada els projectes relacionats amb l'establiment de mecanismes de participació i la implantació de la bústia d'idees.
Hivern: Es reactiva el procés de definició de la missió i visió de l'Agència de Salut Pública de Catalunya i es recuperen els projectes que havien quedat aturats amb la pandèmia.
6 d'octubre de 2022: Tercera Jornada de l'Estratègia 3.0: Cocreant l'Agència 3.0.
Primavera: Creació dels primers productes de l'Estratègia 3.0 per als professionals de l'ASPCAT:
- Protocol de participació dels professionals de l'ASPCAT
- Bústia d'Idees - BUDI
- Guia per a la retenció i transferència del coneixement a l'ASPCAT
29 de juny de 2023: Sessió "Estratègia 3.0. Realitats i projectes" en el marc de "Els Dijous de Salut Pública". Presentació dels productes creats i del projecte "Relleu generacional".