20 de maig de 2026
Quan
Data20.05.2026 - 20.05.2026
Afegeix al calendari de GoogleSota el títol “Construint el Pacte Social: per una vida plena i lliure d’estigma”, aquesta jornada té com a objectiu donar a conèixer el compromís del Govern de la Generalitat amb l’erradicació de la discriminació i l’estigma que encara avui pateixen les persones amb VIH, així com reivindicar els seus drets i la igualtat de tracte i d’oportunitats.
L’acte vol esdevenir un espai de reflexió i diàleg entre administracions, professionals, entitats i persones afectades, per avançar cap a una societat més justa, inclusiva i lliure d’estigmes.
Dia: 20 de maig de 2026
Horari: De 9.30 h a 13.40 h.
Lloc: Auditori del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya (carrer del Foc, 57, Barcelona).
Aforament limitat.
Programa:
- 9.00 h Acreditació de les persones assistents a la jornada.
- 9.30 h Benvinguda institucional.
- 9.45 h Presentació del Pacte Social contra la discriminació i l’estigma de les persones amb VIH, a càrrec de la Sra. Noa Monràs, directora general de Drets Humans i Lluita contra els Discursos d’Odi del Departament d’Igualtat i Feminisme; la Sra. Luisa Conejos, subdirectora general d’Addiccions, VIH, ITS i Hepatitis Víriques del Departament de Salut; la Sra. Mercè Meroño i el Sr. Joaquim Roqueta, en representació del Comitè 1r de Desembre.
- 10.30 h Presentació del “Pacto social por la no discriminación y la igualdad de trato asociada al VIH”, a càrrec de la Sra. Julia del Amo, directora de la División de Control de VIH, ITS, Hepatitis Virales y Tuberculosis del Ministerio de Sanidad.
- 11.00 h Ponència ‘La construcció a Catalunya d’una resposta al VIH basada en drets humans’, a càrrec del Sr. Miguel Ángel Ramiro, professor de Filosofia del Dret i coordinador de la Clínica Legal de la Universidad de Alcalá.
- 11.30 h Pausa cafè.
- 12.00 h Taula rodona ‘Bones pràctiques i reptes de futur’.
- Moderador.
Sr. Josep Escartín, vicepresident segon del Consell Assessor de Drets Humans. - Participants.
Sra. Emma Fernández, infermera de la unitat de VIH, antropòloga i membre de GEEVIH.
Sra. Maria Luisa Garcia, en representació del Comitè 1r de Desembre.
Sra. Raquel Sebastián, en representació de Trabajando en positivo.
Sra. Cati Verdaguer, membre de Supervihvents. - 13.00 h Discussió.
- 13.30 h Cloenda.
On
Auditori del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya.
carrer del Foc, 57
Barcelona